עוד לא התחיל השבוע וכבר הספקתי לדבר עם 2 לקוחות שנתנו לי את התשובה: "המחיר שנתת לי יקר מידי, קבלתי הצעה יותר זולה".

אין בעל עסק שלא מקבל את התשובה הזו לעיתים קרובות ולכן אני חייב להגיד כמה מילים בנושא.

התשובה האמיתית שהלקוח אומר לנו בתשובה הזו היא:

אני לא מבין למה המוצר שלך טוב יותר מהמוצר של המתחרה
מאחר ואני לא מבין מה ההבדל בין המוצרים אני לא מוכן לשלם יותר על "אותו מוצר"

כמו בשווקים רבים שאנו מכירים גם תחום השירותים באינטרנט מלא באנשי מקצוע לא אמינים (בלשון המעטה) וחלקם נוכלים ממש. אני נכשלתי עם הלקוחות הללו בהסבר שלי מדוע המוצר שלי טוב יותר ולכן עולה יותר.

הרי במיוחד בתחום השירות לעסקים לא נכון באופן יסודי לדבר על זול ויקר, הרבה יותר נכון לדבר על החזר השקעה ואסביר מדוע.

נניח והשירות שבעל העסק מספק הוא 4,000 ₪ לעסקה.

בעל העסק מבקש הצעת מחיר לשיווק אתר האינטרנט שלו בגוגל ומקבל 2 הצעות:

הצעה אחת ב- 2,000 ₪ בחודש

הצעה שנייה ב- 4,000 ₪ בחודש

אם מבחינת בעל העסק המוצר של 2 ההצעות הוא אותו מוצר אז ברור שהוא בוחר בהצעה הזולה.

מה שהוא לא לוקח בחשבון (לא יודע ולא מעדכנים אותו) זה שלא ניתן להביא תוצאות בתחום העיסוק שלו בתקציב של 2,000 ש"ח בחודש.
מה שיקרה זה שייקח לו בין 4 ל 6 חודשים להבין את זה, לכן בעל העסק שלנו מפסיד 8,000 – 12,000 ₪ במשך תקופת הזמן הזו, אבל זה לא ההפסד היחיד שלו.

בנוסף הוא מפסיד:

זמן התעסקות מול הספק, טלפונים פגישות, ניהול וכדומה
זמן שיווק מבוזבז של 4-6 חודשים
הכנסות מערוצים אלטרנטיביים – אי ניצול התקציב השיווקי לאפיקים שאולי כן היו מביאים לו תוצאה
מייצר תסכול וחוסר עונים, מחליט שהאינטרנט לא עבוד וסוגר את הערוץ השיווקי מבחינתו לגמרי

בעל העסק המתוחכם יותר מבין שיש פה בעיה, איך יכול להיות שעבור "אותו שירות" יש הפרש של 100% בעלויות?

בעל העסק מנסה להבין, לקבל יותר פרטים, בודק את 2 הספקים, מקבל ממליצים, מרים אליהם טלפון ובסוף בוחר בהצעה היקרה אשר מביאה לו 2 עסקאות בחודש, מייצרת לו החזר השקעה חיובי ואף רווחיות. בעל העסק לומד את הנושא ואף מגדיל את התקציב כל עוד זה מביא לו יחס חיובי.

באופן לא מפתיע מי שבוחר תמיד בהצעות ה"זולות" חוזר אלינו אחרי שהוא פגוע וחבוט מסיפורים כאלה ואחרים.

לכן חברים כהרגלי אתן לכם מספר טיפים בנושא השיווק שלכם באינטרנט:

  • שמדובר בעסק שלכם ובשיווק העסק שלכם זה לא המחיר שקובע אלא מה שמקבלים מול התקציב
  • אם אתם רציניים לגבי שיווק העסק שלכם, תקציב הנמוך מ- 5,000 ₪ בחודש לא סביר שיביא לכם תוצאה משמעותית
  • לפני שאתם מתקשרים מול ספק תבדקו אותו, דברו עם לקוחות שלו, קפצו לראות את המשרדים שלו

אם יש לכם שאלות לגבי פעילויות ועלויות, פנו אלינו ונשמח לעזור.
אנו מבטיחים שקיפות מלאה, הוגנות ואמינות.
אתם יכולים לדבר עם כל אחד מהלקוחות שלנו ולקפוץ לבקר אותנו במשרד לכוס קפה מתי שרק תרצו.

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך:

אתרי המכירות והחנויות המקוונות הן העתיד של עולם המכירות ועסקים רבים כבר הבינו זאת. כדי למכור מוצרים באינטרנט אתה צריך כמובן אתר, וזה חייב להיות אתר מקצועי, רציני, מעוצב ומושקע, כזה שימשוך את הגולשים ויעודד אותם לקנות.