אנשים רבים חולמים על הקמת עסק, וכשהם מגיעים לשלב הביצוע, הם לא תמיד מודעים לפוטנציאל העצום הקיים בכל עסק, אם יודעים כיצד למקסם אותו ולמתג אותו בצורה נכונה. מוצרים ושירותים רבים אינם מצליחים להתרומם, למרות איכותם הגבוהה, מאחר ואינם מקבלים תהליך נכון של מיתוג. הפיכת עסק למותג דורשת שלבים שונים, המתחילים קודם כל בשם. השם של העסק חייב להיות קליט, לשקף בצורה הטובה ביותר את מה שהעסק עושה, לשדר ייחודיות ולסקרן. אחד הכלים החשובים ביותר במיתוג הוא השימוש בסמלים, באמצעות מיתוג גרפי.

מיתוג גרפי

כוחם של מסרים

למוח האנושי קל לקלוט מסרים דרך ציורים. אנחנו זוכרים טוב יותר ציורים, וקל יותר לעין להגיע אל הציור, מאשר לקרוא מילים. הסמלים מפעילים אצל המתבונן את החושים ודרכם ניתן לייצר תהליך שלם שהמתבונן בהם עובר, כשכל השלבים בו מכוונים למקום אחד – מכירה. באמצעות הסמלים אנחנו משדרים למתבונן רבדים שקשה יותר להעביר אותם במילים, כמו הצלחה, ביטחון, אמינות, יוקרה, איכות ועוד. ברגע שהמוח האנושי תופס את התשדורת מהסמל, קל לו יותר להיות מובל למקום שנרצה.

מיתוג גרפי יוצר תהליך

בשלב הראשון לפני שמייצרים מיתוג גרפי חשוב להבין מה אנחנו רוצים שהוא ישדר. אילו תכונות? אילו מסרים? אילו איכויות? במילים אחרות – מה אנחנו רוצים להגיד על העסק שלנו, או על המוצרים שלנו? השלב השני הוא להבין מהו התהליך שאנו רוצים שהמתבונן יעבור ומה התוצאה הסופית שאנו רוצים להגיע אליה, דרך התבוננות על הסמל, או לאיזו פעולה אנו רוצים להניע את המתבונן? כעת אנחנו צריכים לקחת את מכלול המסרים והתהליכים שהגדרנו, ולהלבישם בתוך סמל. כמובן שנדרשת הבנה של הפסיכולוגיה השיווקית, בכדי להביא את כלל המסרים והתהליכים לידי ביטוי.

לוגו

אחד הסמלים החשובים ביותר לעסק הוא הלוגו. הלוגו למעשה מהווה חותמת של העסק ומאפיין שלו. אם נסתכל מסביבנו נוכל לראות סמלים רבים שנוכל לזהות אותם באופן אוטומטי עם המותג. למשל, אם נראה סמל של מרצדס, גם אם אנחנו לא בדיוק חובבי מכוניות, נזהה את הסמל באופן אוטומטי עם יצרן רכבים זה. באמצעות הלוגו אנחנו יכולים לבדל את העסק שלנו מאחרים, אנחנו יכולים ליצור עבור המתבונן בו ביטוי שלם לרעיון והחזון העומדים מאחוריו. בבניית הלוגו, בדומה לשם העסק, חשוב שיהיה קליט וקל לזכור אותו, כך שיהווה תמונה שתלווה את הנחשף אליו בראש לאורך זמן, בצורה כזו, שבכל פעם שיתקל בו הוא יכיר אותו וידע לזהות מה מקורו.

עיצוב האתר

שימוש נוסף בסמלי מיתוג גרפי הוא דרך עיצוב אתר האינטרנט של העסק. לאתר חשיבות עצומה, עד כדי כך שעסק שאין ברשותו אתר אינטרנט אינו קיים. אך מעבר לעצם קיומו של האתר, עיצובו הגרפי הוא זה שישפיע באופן ניכר על כניסת הגולשים, ועל הישארותם זמן מספיק באתר כדי להיחשף לעסק ולמוצריו.

רוצים גם אתם למתג את העסק שלכם בצורה נכונה? פנו אלינו 073-7569396

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך:

אפיון אתר אינטרנט לעסק הוא תהליך שבסופו של דבר קובע כיצד יוצג העסק ברשת אל מול קהל הצרכנים שלו. מסיבה זו, עוד לפני שמאפיינים את האתר עצמו, חשוב להגדיר באופן מדויק מיהו קהל היעד : מין, קבוצת גיל, השכלה, תחומי עניין וכו'.