פוסט אורח: איתי ברנר

אתרי מסחר אלקטרוני טומנים בחובם הזדמנויות עסקיות בלתי מבוטלות עבור אלו שיודעים כיצד למתג ולקדם אותם בצורה נכונה באינטרנט. העניין הוא שלא תמיד מדובר במשימה פשוטה : מספר החנויות הוירטואליות ברשת הישראלית רק הולך ועולה, וגם אתרי השוואת המחירים הם כבר לא אטרקציה כפי שהיו בעבר – לא רק שיותר קשה להיכנס אליהם, אלא גם האמון הצרכני בהם יורד.

כך קורה שאותם יזמים שחשבו שמדובר בפתרון מהיר לעשיית כסף, מגלים עד מהרה שלא מספיק לדאוג למזכירה שתספק שירות לקוחות וליצור קשר טוב עם ספקים על מנת לשלוח את המוצרים מהיר, וכי מרבית העבודה מתבצעת בתוך רשת האינטרנט.

מערכת ניהול התוכן ככלי קידום עיקרי

מערכת ניהול התוכן של החנות היא אולי אחד הגורמים המשפיעים ביותר על ביצועיה מהסיבה הפשוטה שחנויות רבות לא מציעות את הגמישות הנדרשת. לדוגמה, עמודים של  קטגוריות שלא ניתן להוסיף להם טקסטים יתקשו להתקדם בגוגל מכיוון שהם מציעים רשימה פשוטה של מוצרים שאין לה שום ייחוד.

מעבר לכך, המערכת חייבת לאפשר לנו לערוך את תגי המטה (כותרת ותיאור) באופן חופשי. אם המערכת לא יודעת לעשות זאת ויש לה תבנית ברירת מחדל לכל העמודים באתר, עלול להיווצר לנו מצב של כפילות תוכן חלקית, מה שבוודאי לא יתרום לביצועי האתר. (ניתן לראות את השגיאות האלו גם בכלי מנהלי האתרים)

לסיכום, לפני שבוחרים במערכת ניהול כזו או אחרת, יש לבדוק את מידת הגמישות שלה. חנות וירטואלית שבנויה בקוד פתוח כגון ג'ומלה עשויה להיות פתרון טוב.

תוכן מקורי

photodune-4907910-buying-online-using-ecommerce-xsאספקט נוסף ולא פחות חשוב הוא תוכן מקורי. מומלץ לשכתב את המפרטים והנתונים הטכניים של המוצרים השונים עוד בשלב ההכנסה הראשוני שלהם למערכת. אם רוצים להפוך את הטקסט באתר לייחודי עוד יותר, ניתן להוסיף לכל עמוד קטגוריה גם רשימת טיפים לקנייה נבונה. הדבר יבטיח לנו שלא נצטרך להסתמך רק על קישורים לקידום של הקטגוריות השונות (ראו גם סעיף הבא).

בנוסף לכך, מוטב לבחור כל חודש חמישה עד עשרה מוצרים בתור "מוצרי החודש" ,לכתוב עליהם בהרחבה, ולקשר אליהם מעמוד הבית, זאת על מנת שתהיה תחושה כי האתר חי.

בניית קישורים

בנייה של קישורים בצורה טובה שתחזיק זמן הפכה להיות משימה הרבה יותר מאתגרת לאחר שלל העדכונים של גוגל ובראשם עדכון "פינגווין". למרות זאת, חשוב עדיין לבנות קישורים בדרכים יצירתיות ובעיקר בהקשר הנכון. לדוגמה, חנות וירטואלית למוצרי חשמל שמוכרת מכונות כביסה יכולה לשתף פעולה עם טכנאי מכונות כביסה או אתר צרכני ולכתוב בעבורו מדריך על מכונות כביסה מומלצות. קישור שכזה בוודאי יהיה חזק יותר מסתם עוד קישור שמקורו בהחלפת קישורים פשוטה או סתם אתר מאמרים.

בכל אופן, רצוי לבנות את הקישורים בצורה רוחבית, כך שקשת הקישורים תכסה את כל העמודים המרכזיים באתר ולא רק מגוון עמודים מצומצם. בנוסף, רצוי לגוון את טקסט הקישור ולא להשתמש תמיד רק בביטוי המדויק אותו רוצים לקדם. (למשל, "תיקון מכונות כביסה", "תיקון של מכונות כביסה", "תיקון מכונת כביסה" וכו').

סיכום

לסיכום, קידום חנות וירטואלית הינה ללא ספק משימה מאתגרת, במיוחד בשוק הרווי בתחום זה. עם זאת, באמצעות הקפדה על תמהיל קידום נכון והפרטים הקטנים, בהחלט ניתן להגיע לתוצאות יפות ולהפוך את החנות לנכס מניב

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך:

כיצד אפשר לבנות אתר עם ממשק מתקדם על פלטפורמה ישנה? תכירו – bootstrap. פריימוורק ששווה להכיר.