"כשאתה עושה פרסום אתה מיצר מחויבות,

כשאתה בונה תוכן אתה יוצר נכס שישרת אותך שנים!"

עולם קידום האתרים השתנה מאוד בשנה / שנתיים האחרונות. פעילויות שהיו נפוצות ואפקטיביות, שעבדו טוב מאוד בשנים שלפני כן כבר לא עובדות היום באותה אפקטיביות או שלא עובדות בכלל (שלא לדבר על כך שיכולות גם להזיק). אם פעם מה שהיה חשוב לבעל עסק זה רק להיות ראשון בגוגל, היום זה ממש לא מספיק. מדוע? כי היום הטראפיק לאתר ואיכותו הוא שקובע. לגולש יש הרבה יותר אפשרויות בחירה. כי הוא יכול למצוא אתכם, לעקוב אחריכם ולדעת מי אתם במספר פלטפורמות ורק אז להחליט אם הוא רוצה לרכוש מכם.

אז איך כן מקדמים עסק באינטרנט, איך מביאים לקוחות ממוקדים?

קבלו מונח בקידום עסקים באינטרנט: content marketing או בעברית: שיווק באמצעות תוכן (או הפצת תוכן).

מה זה אומר שיווק באמצעות תוכן? מהם הפלטפורמות המפעילות אותו? איך תנצלו את זה לקדם ולשווק את האתר ואת העסק שלכם?

שיווק באמצעות תוכן בעצם מחבר מספר ערוצי תוכן, המקושרים אחד לשני וכדי להפיץ העסק שלכם ברשת עבור קהל יעד ממוקד ומוגדר, להזין אחד את השני ולהיעזר אחד בשני. הערוצים כוללים אתר אינטרנט, קידום ואופטימיזציה למנועי החיפוש וגוגל בראשם, שיתופי פעולה מסוגים שונים, ניהול רשימות תפוצה, הקמה וניהול ערוץ וידאו, בלוג, רשתות חברתיות, ניוזלטר, מובייל ועוד.

אם אתם רוצים לשווק את העסק ולקבל תוצאות, אתם חייבים לפעול לפחות במספר מהערוצים שהוזכרו – במקביל.

בניית אתר אינטרנט איכותי  – הלב של הפעילות השיווקית שלכם באינטרנט

אתר האינטרנט שלכם צריך להיות הלב של כל הפעילות השיווקית שלכם ברשת האינטרנט. לכן, על האתר להיות כזה שייצג אתכם כמו שהייתם רוצים: מיתוג איכותי, תוכן איכותי, ניווט ובניה נכונה של האתר מבחינת זרימת גולשים וקריאה לפעולה, מבנה התוכן באתר והטמעה של מחקר מילים מקיף באתר, הטמעה של כל ההנחיות הטכניות באתר ואופטימיזציה למנועי החיפוש. כמו כן, על האתר להיות מותאם לגלישה ונגיש בכל הפלטפורמות: מחשב, מובייל, טאבלט.

אתר האינטרנט הוא זירת המכירה שלכם – אליו תנקזו את הפעילות, לשם תשלחו את הלקוחות הפוטנציאליים להשאיר פרטים, לרכוש / להוריד מידע, לשתף תכנים וכל פעולה אחרת שתרצו שהגולש יעשה. אתר אינטרנט הוא נכס אסטרטגי של עסק.

על מערכת האתר לאפשר יצירת תכנים (בלוג באתר הבנוי על אתר וורדפרס הוא דרך נהדרת) ולאפשר בקלות שיתוף של התוכן (כפתורי שיתוף לרשתות החברתיות, תגובות בפייסבוק וכדומה).

קידום האתר בגוגל

בנוסף אל בניית אתר האינטרנט, כמובן נרצה לקדם גם את האתר במנועי החיפוש, בראשם גוגל. פה צריכה להיעשות עבודה לאורך זמן ואם בנינו את האתר בצורה נכונה, ביצענו מחקר מילים כמו שצריך, כתבנו תכנית קידום, טיפלנו בקוד האתר, הטמענו תוכן איכותי ויצאנו לדרך – כבר עשינו עבודה חשובה מאוד והכרחית להמשך קידום האתר.

כחלק מקידום האתר אנחנו נרצה לקשר אליו מאתרים אחרים וכמו כן להעלות תכנים חדשים לאתר / בלוג שלנו. משיחות שלי עם לקוחות, יש חברות שמבטיחות כמויות של קישורים ותכנים במהלך הקידום. שימו לב שמה שחשוב זו לא הכמות אלא האיכות. יש להקפיד על תכנים מעניינים ובאיכות גבוהה. יש להקפיד על הפצת תכנים באתרים איכותיים שגם יועילו לקידום ולמיתוג החברה.

דוגמא: דף / כתבת תוכן איכותי מושקע ומעניין שיגרום למספר רב של שיתופים ברשתות החברתיות וגם יקודם במנועי החיפוש יכול להיות נכס הרבה יותר אפקטיבי, שיכניס תנועה איכותית לאתר ולאורך שנים – הרבה יותר מ-10 כתבות באתרים שאף אחד לא נכנס אליהם.

inbound marketing

הפצת תוכן ויצירת תנועת גולשים ממוקדת לאתר

הנה רק כמה דוגמאות:

  1. שליחת תכנים אל רשימת תפוצה עם קישורים לאתר להמשך פעילות.
  2. כתיבת תכנים איכותיים שרלוונטיים לקהל היעד באתר העסק, תוכן שרלוונטי להרבה זמן (אף לאורך שנים) ושיתופם ברשתות החברתיות (פייסבוק, לינקדאין, גוגל פלוס ועוד), על קידומם נרחיב בהמשך.
  3. ניהול דפים עסקיים ברשתות החברתיות ויצירת אינטראקציה עם הגולשים / קהל היעד של העסק.
  4. העלאת סרטוני וידאו לערוץ וידאו, שיתופם ברשתות החברתיות ויצירת אפשרויות הגעה גם לאתר (קישורים ואופטימיזציה לסרטוני הוידאו).
  5. יצירת שיתופי פעולה עם אתרים משלימים (כתיבה באתרים אחרים, קישורם אל האתר שלנו והזכרת שם המותג והשירות שלנו).

קידום התוכן בתשלום:

דוגמא לפעולה משלימה (והכרחית לרוב) של קידום התוכן חייבת להיעשות על ידי קידום התוכן בתשלום ואני אסביר:

בפייסבוק הורידו בשנה האחרונה את החשיפה האורגנית של תכנים ב-90%, מה שאומר שאם בעבר היינו יכולים להפיץ תכנים והיינו רואים תפוצה רחבה יחסית של התוכן, היום נזכה במקרה הטוב רק ל-10% מתפוצה זו. מה שאומר, שעל מנת להפיץ את התכנים שלנו אנחנו צריכים להשתמש במערכת הפרסום הממומן של בפייסבוק כדי להיות אפקטיביים.

אבל, יש פה גם הזדמנות. לפייסבוק יש היום כלים נהדרים לפילוח קהלי יעד, הפרסום עדיין יחסית זול ולכן, עם עבודה נכונה של פילוח אפשר לקבל חשיפה מאוד ממוקדת בעלויות יחסית נמוכות. אני יכול להעיד על כי הצלחתי, עם עבודה נכונה להוריד מחירים של פניות מ -10$ ל-0.5$.

לסיכום:

הצגתי פה רק מספר דוגמאות על מנת שתוכלו להבין את הרעיון של content marketing. אם בעבר הלא רחוק קידום אתרים היה סט של פעולות טכניות שרק היה צריך ללמוד מה לעשות, קידום אתרים אמיתי הפך להיות הרבה יותר מורכב ודורש ידע רב, יצירתיות, יכולת ניתוח, יכולת לראות תמונה הרבה יותר רחבה של העסק מצד המשווק באינטרנט / חברת השיווק.

לכן, כאשר אנחנו מדברים על קידום באינטרנט אנחנו מדברים על חלוקה של תקציב ומשאבים למספר ערוצים על מנת להשיג תוצאות מקסימאליות.

אחת התוצאות של שיווק מסוג זה היא העובדה שהעסק והמותג נתפס, מה שעוזר לו להגדיל גם את אחוזי הסגירה (המכירה) ויכולת המכירה ללקוחות.

רוצים שיווק באינטרנט? פנו אלינו ונשמח לעזור גם לכם 073-7569396

דרור מגלנכתב על ידי דרור מגל, מייסד איי ווב, העוסקת בקידום עסקים באינטרנט ובניית אתרים

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מנועי חיפוש ובראשם גוגל, הם כלי שיווקי מסחרי מהמעלה הראשונה. מנועי החיפוש מחויבים להעניק תשובה להקשת מילת חיפוש מסוימת – רשימת תוצאות רלוונטיות ואיכותיות ככל האפשר.