שיווק באינטרנט הוא אחד הדברים החשובים ביותר בעסק שלך. אם אתה רוצה לקדם את העסק, למנף אותו ולגרום לו להגיע להצלחה אופטימלית, אתה זקוק לאסטרטגיה שיווקית נכונה, הכוללת מוצרי שיווק ומיתוג אינטרנטיים, וכמובן תקציב שיוכל להביא את האסטרטגיה לידי מימוש. ישנם מוצרי שיווק שונים ומגוונים באינטרנט, החשובים ביותר לצורכי מיתוג העסק הם אתר אינטרנט ודף עסקי בפייסבוק.
השקעה ראשונית בעסק
בעלי עסקים רבים, ובמיוחד הטריים שביניהם, מנסים להגיע למינימום הוצאות ולכן מוותרים על בניית אתר לעסק, ולעיתים אינם מצליחים לראות את התנובה העתידית שעשויה להביא השקעה חכמה בעסק. עובדה היא שאין עסק שאינו דורש השקעה ראשונית, גם אם נדמה לנו שעלינו על תחום הדורש מינימום הוצאות, או ללא הוצאות כלל. כל עסק דורש הוצאה כספית, ולו רק השעות שבה היזם הטרי משקיע בו כדי לגרום לו לפעול. זוהי בדרך כלל טעות רווחת בקרב עצמאים, אשר אינם מכמתים את שעות העבודה שלהם למחיר שהוא ראוי ומכובד. למעשה, זוהי גישה מוטעית אם רוצים להביא את העסק להצלחה. וכבר בהתחלה כדאי לתמחר את שעות העבודה של כל מי שעובד בעסק, ולא חשוב מה תפקידו. הזמן שמשקיעים היזמים הוא אולי המשאב היקר ביותר בעסקים שאינם דורשים הוצאות גבוהות של שכירויות, ציוד וכד'.
מיתוג אינטרנטי
השקעה נבונה בעסק תכלול את כל מה שדרוש לעסק כדי להתרומם במהירות, עד למצב בו הוא יכניס משכורות סבירות ליזמים ולעובדים בו, בזכות ההכנסות שהוא מסוגל לייצר. המיתוג האינטרנטי הוא נדבך חשוב בשלבי ההתרוממות של העסק, והוא כולל בעיקר שני מוצרים – המוצר הראשון הוא אתר אינטרנט והמוצר השני הוא דף עסקי בפייסבוק. אתר האינטרנט מהווה את כרטיס הביקור של העסק, והוא החלון של הלקוחות הפוטנציאלים לכל מה שעומד מאחורי העסק, לכל מה שהוא מסוגל לתת ובנוסף ניתן ללמוד רבות על איכות המוצרים והשירותים שבו, מתוך התבוננות ולמידה של האתר. עוד משמש האתר כפלטפורמה מכירתית. מטרתו של דף הפייסבוק היא חשיפה בלבד. הפייסבוק הוא אינו כלי מכירתי, אלא כלי חברתי, וצריך לדעת כיצד להשתמש בו בתבונה כדי שיספק את החשיפה שאנו מעוניינים בה. במילים אחרות, משמש הדף העסקי בפייסבוק כמקפצה בדרך לאתר האינטרנט.
אסטרטגיה חכמה
מתוך שיקולים של קיצוץ בהוצאות כפי שפרטנו קודם, בעלי עסקים רבים בוחרים לפתוח דף עסקי בפייסבוק, אשר אותו הם פותחים באופן עצמאי, ומוותרים על בניית אתר אינטרנט, מאחר ועבורו הם נזקקים לבעל מקצוע ולתקציב. בפועל, מצליחים לחסוך בהוצאות בטווח הקצר, אך מבחינה אסטרטגית זוהי טעות עגומה לעסק, מאחר ולא יהיה לו את המנוף המכירתי שהוא זקוק לו ברשת. גם אם החשיפה תהיה גדולה, הוא עדין לא יצליח להגיע לרמת מכירות סבירה מדף פייסבוק בלבד.
נסכם ונאמר- לא, דף פייסבוק אינו יכול להחליף אתר אינטרנט לעסק שלך.
אנו בחברת איי ווב מתמחים גם בבניית אתרים לעסקים גם בבניה וניהול דף עסקי בפייסבוק וגם בניהולם ותפעולם של שני הכלים החשובים הללו. אנו ממליצים לך, בעל עסק לא לוותר על אף אחד משני הכלים הללו, הם קשורים אחד לשני ושילוב נכון ומקצועי בין שניהם יוביל אותך ואת העסק שלך להצלחה ויזניק אותו קדימה.