כמעט כל עסק, מתאגיד ענק ועד לעסק משפחתי צנוע וקטן, מתהדר היום באתר אינטרנט שמייצג אותו ברשת שהפכה לכל כך דומיננטית וחשובה בחיינו. לאתרי האינטרנט העסקיים מספק שימושים ותפקידים, שתלויים בסוג העסק ובחזון הארגוני שלו. אתר של עסק יכול לספק מידע ללקוחות, לשווק את העסק ללקוחות פוטנציאליים או למשקיעים, לנהל חנות מקוונת שבה ימכרו מוצריו, לנהל תקשורת והיזון הדדי עם קהלי יד שונים ועוד. כל אחד מהשימושים האלה ואחרים, דורש אתר קצת שונה ומתאים לעסק בעל מאפיינים שונים ותכנון מוקפד של מטרות העסק וישום נכון בשלוחה האינטרנטית שלו יהיו בעלי ערך עצום לבעליו.

אם אתה לא שם – אתה לא קיים

בכ-15 שנה מאז שתפסה ממדים עולמיים, רשת האינטרנט הפכה בהדרגה למרחב מרכזי מאוד בחיי התרבות והפנאי שלנו, בעולם האקדמי ובזירה העסקית. מבחינה מסחרית, אחוז עצום של הצרכנים בארץ מתחילים כל מסע צרכני בחיפוש במנועי חיפוש באינטרנט. חלק גדול מהלקוחות העתידיים של כל עסק מתחילים מחיפוש ברשת ולכם חיוני וקריטי שלעסק שלכם תהיה נוכחות ונוכחות דומיננטית ברשת, שתגבר על התחרות.

מנועי החיפוש מעניקים בתשובה לכל מילת חיפוש, רשימה של תוצאות וגולש האינטרנט הממוצע יגלה עניין רק במה שבראשה, כלומר בעמוד הראשון של התוצאות. לכן, מי שיש לו עסק להתקנת דודי שמש, חייב למצוא את הדרכים להגיע לראש הרשימה תחת מילת החיפוש 'דודי שמש'. אם לא יצליח לקדם את עצמו לשם, הנוכחות שלו ברשת, עם אתר מוצלח ככל שיהיה, לא ממש תורגש.

יש ענף שלם בשיווק אינטרנט שמתבסס כולו על קידום אתרים ברשימות של מנועי החיפוש הגדולים. מי שמצליח להגיע למקום מכובד ברשימה – עשוי להגדיל פלאים את מספר הפניות אליו מלקוחות פוטנציאלים.

העיצוב הנכון

אתר העסק שלכם צריך לשקף את החזון הארגוני – את המוניטין של העסק ואת מה שלקוחות הכי היו רוצים לראות בעסק כזה. אתר של חברת ביטוח, למשל, יתמקד בעיצוב סולידי, רציני ויעיל – כזה שייתן ללקוחות עתידיים את ההרגשה שהכסף שלהם הולך להיות בידיים טובות של אנשים שקולים ואחראיים. אתר של חברת עיצוב צעירה ונשכנית, לעומת זאת, יפיק יותר מעיצוב דינמי, צבעוני, שמאתגר את החשיבה ומסקרן את הצופה בו.

תכנון אתר מתאים לעסק שלך

עוד לפני הבחירה בעיצוב לאתר שלכם, חשוב לאפיין את האתר בהתאם לצרכים של העסק. יש עסקים שיוכלו להרוויח מאוד מחנות אינטרנטית שתמכור מוצרים בזול (ללא צורך בהחזקת חנות וצוות עובדים גדול). עסקים אחרים, שמוכרים שירותים, יכולים להציע לקהל המתעניינים בשירותים שלהם שירותי ייעוץ חינמיים או להעשיר את האתר שלהם במידע שחשוב לציבור לדעת, כחלק מתפיסה שבאה לשרת את הקהל, שגם הופכת את האתר שלכם למעניין יותר וגורמת לאנשים להתעניין יותר בשירותים.

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מבצע קיץ 2011 לעסקים – הקמת אתר מושלם לעסק שלך!

רוצה לפרסם אתר במנועי חיפוש? פירסום האתר העיסקי במנועי החיפוש הוא תהליך המחייב ידע מקצוע רחב. ישנם מספר פרמטרים לפירסום האתר המחייבים טיפול מקצועי ולאורך זמן.

מנועי חיפוש ובראשם גוגל, הם כלי שיווקי מסחרי מהמעלה הראשונה. מנועי החיפוש מחויבים להעניק תשובה להקשת מילת חיפוש מסוימת – רשימת תוצאות רלוונטיות ואיכותיות ככל האפשר.

Call Now Button