שלב ראשון – למידה ואפיון המצב הקיים

בשלב הראשון צריך ללמוד ולהכיר את התחום לעומק: איך פועלים, מה מייצרים, למי מוכרים ומי המתחרים:

  • הגדרת השוק והכרת התחום שבו פועלים
  • המיקום של החברה בשוק כיום
  • האתגרים העומדים בפני החברה ובהם המתחרים
  • זיהוי ומיקוד ההזדמנויות שבתוכן אפשר, כדאי וצריך לפעול

שלב שני – גיבוש הרעיון המותגי

מותג נכון סובב קונספט מותגי אחד ועיקרי, המהווה הבטחה ללקוח. ההבטחה יכולה להיות ברמה המוצרית, ברמה הרגשית או ברמה הערכית. הקונספט הנכון מצוי בנקודת המפגש שבין התובנה הצרכנית, ה- Insight, לבין המוצר או השירות. בין הצורך לבין הפתרון.

מה צריך לצורך גיבוש הקונספט הנכון?

  • פילוח קהלי היעד והגדרתם – אל מי פונים ואיפה פוגשים אותם
  • זיהוי ה-Insight – התובנה הצרכנית – מה קהל היעד שלנו צריך, מה הוא מרגיש ומה היה רוצה להרגיש ולקבל
  • הבידול – מה אנו אומרים או עושים אחרת מהמתחרים, בהתייחס לצרכי הלקוחות
  • גיבוש המסר המרכזי – רעיון מותגי המבוסס על התובנה הצרכנית שזיהינו ועל ההבטחה ללקוח – "אנו מבטיחים שאם תשתמש במותג שלנו אז…"
  • הגדרת אישיות המותג – "מי אני, מה אני" – איך אני נראה, מרגיש, חי, מדבר, מה מאפיין אותי, מהם הערכים שלי, התכונות שלי, איפה יראו אותי ואיפה לא

שלב שלישי – ביצוע

שלב זה כולל את כתיבת האתר בפועל – דף הבית, פרופיל חברה ועמודי תוכן נוספים.

התקשורת השיווקית היא אמצעי התקשורת העיקרי של החברה עם לקוחותיה. דרכה היא מדברת, מסבירה, מספרת ומשכנעת. היא יכולה להיות דרך אתר אינטרנט, ניוזלטר אחת לתקופה, פלייר, ברושור ועוד. כל תוצר שיווקי המדבר אל הלקוחות.

השפה השיווקית תמיד מדברת "לקוחית" ולא "מוצרית" ולכל עסק וכל חברה שפה הייחודית להם, כזו שלקוחותיהם יידעו לזהות אותה.

האם החברה שלך מדברת בשפה "טכנולוגית", "הייטקית", "עסקית", "נשית", "הורית", "ילדית" או "עיצובית"? האם זהו B to B או B to C? איך יוצרים את השפה הנכונה? איך מניעים את קהל היעד לפעולה? מהו הקונספט והמסר המרכזי בתוצר שיווקי?