מכיוון שהגדלת החשיפה של אתר דורשת לא מעט עבודה , חקר שוק ועבודת "שטח", ברוב המקרים בעל האתר או חברת בניית האתרים שלו יעדיפו להשתמש בשירותיה של חברה לשיווק באינטרנט המעסיקה או מנוהלת על ידי מנהלי שיווק בעלי התמחות ספציפית לרשת האינטרנט.

בחירת ערוצי השיווק המתאימים ביותר

Concept of web marketing in business

תפקידו הראשון של מנהל השיווק באינטרנט הוא למצוא את המדיה או הערוץ המתאימים ביותר להגדלת החשיפה של האתר. ככל שהרשת מתפתחת, כך קמים יותר ויותר ערוצים כאלו : החל מקידום אתרים במנועי חיפוש, קמפיינים ממומנים של מודעות גוגל, פעילות במדיה חברתית או הפצת באנרים ספציפיים באתרים אחרים החופפים לתחומי העיסוק של העסק .

השאלה איזה ערוץ הוא המתאים ביותר, תלויה בעיקר באופי העסק והשיטות בהם משתמשים המתחרים . לפיכך, ניהול שיווק מוצלח באינטרנט צריך לקחת בחשבון גם את המתחרים. לדוגמה, עסק הנמצא בשוק צפוף של שירותי אטרקציות לאירועים בו קיימת תחרות גדולה בגוגל, עלול לגלות שדרך השיווק הטובה ביותר היא דווקא דרך רשתות חברתיות, שם התחרות קטנה יותר. לעיתים יש לבחור במספר ערוצים במקביל, אך לתת לכל אחד מהם משקל שונה.

בנוסף לבחירת הערוץ המתאים, חשוב לא פחות לקבוע יעדים ריאליים. יעד ריאלי יכול להיות למשל הגדלת החשיפה לאתר ב – 50% , הגדלת המכירות מן האתר ב – 20% או גיוס של עשרה לקוחות חדשים בחודש, הכול בהתאם לאופי המוצר או השרות אותו מציע העסק.

מכל מה שנכתב עד כה, ניתן להבין כי איש השיווק הוא למעשה המתווך בין בעל העסק או האתר ובין החברות או הגופים המבצעים את תהליך השיווק בפועל.

ניהול תהליך השיווק באינטרנט בפועל

לאחר שנבחר הערוץ המתאים ביותר, מנהל השיווק צריך לבנות תוכנית עבודה מסודרת לפרויקט, לבחור את הספק המתאים ולהתחיל ליישם את התוכנית בפועל. לעיתים יש לשלב כמה שיטות עבודה ולעבוד מול מספר ספקים במקביל, זאת בתנאי שאין חריגה מתקציב השיווק הכולל. כמו כן, אם האחריות להשגת היעדים חלה על הספק עצמו, יש לציין זאת בחוזה הפנימי מול כל ספק.

לאחר שתוכנית העבודה מתחילה להיות מיושמת בפועל, חשוב לעקוב אחר התוצאות ולבדוק שהמטרות שנקבעו אכן מושגות בפרק זמן ריאלי. במידה והתוצאות אינן מושגות, יש לבצע הערכת מצב , לבדוק מהן הסיבות לכך מול כל ספק בנפרד, וליישם צעדים לשיפור המצב.

תהליך המעקב והבדיקה הוא למעשה התהליך המניע את השיווק בפועל ובמהלכו נצברות התובנות החשובות ביותר אודות תמהיל השיווק המתאים ביותר בעסק.

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך:

בחודשים האחרונים אנחנו עדים לתופעה שיותר ויותר תקציבי פרסום עוברים מגוגל לפייסבוק, תופעה זו צפויה להמשיך בשנה הקרובה. למה זה קורה והאם אתם ערוכים לזה בפעילות העסקית שלכם?