רצינו להגיד מספר מילים על יחסי ציבור ברשת האינטרנט. נסו לבדוק תוך כדי קריאת הפוסט האם אתם עושים יחסי ציבור באינטרנט והאם אתם מבינים מה זה בכלל יחסי ציבור באינטרנט.
אז ככה, יחסי ציבור זה למעשה מערכת היחסים של בית העסק עם הציבור, ליתר דיוק עם ערוצי התקשורת, לכן משרדי יחסי הציבור קוראים לתחום העסוק שלהם "תקשורת שיווקית".
מי שחווה שירות של יחסי ציבור יודע שרוב משרדי יחסי הציבור ינסו להכניס לכם כתבות תדמית לערוצי תקשורת שונים: עיתונים יומיים, מגזינים מקצועיים, ראיונות ברדיו ובתוכניות טלוויזיה. הרבה מהראיונות ומהכתבות שאנחנו רואים בתקשורת הם תוכן שיווקי בתשלום שמשרדי יחסי הציבור או הלקוח משלם על הכתבה.
מה משרדי יחסי הציבור (לפחות רובם) כבר יודעים אבל לא מבינים?
משרדי יחסי הציבור כבר יודעים שרוב הפעילות שלהם עוברת לאינטרנט, הם לא מבינים איך מיישמים את זה. לכן הם לוקחים את אותו מודל עבודה מיושן שלהם ומנסים ליישם אותו ללא הצלחה באינטרנט. למעשה הם מנסים להכניס את אותם כתבות שהם מכירים באותו פורמט לאתרי האינטרנט המובילים וקוראים לזה יחסי ציבור.
איך זה עובד?
- עורכי העיתונים/אתרי האינטרנט המובילים מקבלים מאות כתבות ביום מעשרות משרדי יחסי ציבור
- הסיכוי שהם יצליחו להכניס לכם כתבת תדמית לאחד האתרים הגדולים שואף לאפס
- על מנת לייצר אפקט מיתוגי אמיתי, אתם צריכים שקהל היעד שלכם ייפגש אתכם בתקשורת לפחות 9 פעמים בזמן סביר של 6 חודשים על מנת שיזהו את השם שלכם ויוכלו לקשר אתכם לתחום ההתמחות שלכם
- הסיכוי שהם יצליחו להכניס אתכם 9 פעמים לתקשורת בפורמט הזה בזמן הנתון שואף להרבה פחות מאפס
- אם אתם רוצים לקנות את הכתבות האלה בתדירות הנדרשת זה יעלה לכם עשרות ולפעמים מאות אלפי שקלים
איפה האבסורד?
את אותה חשיפה ומיתוג מקצועי ניתן לעשות בהרבה פחות כסף, הרבה פחות מאמץ וללא תלות באף עורך תוכן, בזמן אמת ובחשיפה מידית. איך? נורא פשוט!
- מעלים את הכתבה המקצועית לאתר שלכם / בלוג שלכם / אתר מאמרים וכדומה
- משתפים אותו בפייסבוק
- מגבירים את התפוצה שלו בעלות ממש לא גבוהה על ידי הפצת הכתבה בפייסבוק רק לקהל היעד שלכם
- משתמשים בפלטפורמות נוספות להפצת תכנים: גוגל (עולם התוכן), outbrain, טאבולה בעלויות ממש לא גבוהות שמבוססות על הצלחה בלבד.
- עושים שיווק מחדש בפייסבוק ובגוגל (המודעות שרודפות אחריך) לאילו שנחשפו לכתבה וכך מייצרים בזמן קצר את 9 החשיפות שדברנו עליהם קודם
לא רק שזה עובד, זה עובד מעולה, לא סתם גוגל וכל חברות התאמות התוכן באינטרנט תופסות תאוצה ומשתלטות על תקציבי הפרסום ברשת.