קידום אתרים אורגני seo הינו תהליך מורכב וארוך, המחייב עבודה על בסיס קבוע ולוקח זמן לראות בו תוצאות משמעותיות. התוצאה המבוקשת תהיה העלאת האתר למיקומים הראשונים בתוצאות החיפוש טבעיות (שאינן ממומנות) של מנועי החיפוש בראשם גוגל והמשך השמירה על הישג זה.
לעומתו, יש לנו אפשרות לבצע קידום אתרים ממומן – גוגל אדוורדס בו אנחנו נשלם כסף לגוגל על מנת להיות במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש. התשלום מתבצע עבור כל הקלקה של הגולש על המודעה שלנו.
לפני שנמשיך, נאמר לכם שבגוגל אדוורדס ניתן לפרסם ב-2 רשתות: רשת החיפוש ורשת המדיה / תוכן (אתרים המציגים את המודעות בהקשר של התוכן). הפרסום בכל אחת מהשיטות הוא שונה לחלוטין ואנו מתייחס כאן אל הפרסום הממומן ברשת החיפוש בלבד.
מהם היתרונות והחסרונות של כל אחת מהשיטות לקידום האתר?
בשתי השיטות נקבל תנועה איכותית לאתר שלנו המתקבלת לאחר חיפוש ממוקד של הגולש במנוע החיפוש.
היתרונות בפרסום ממומן בגוגל הם מהירות העלאת הקמפיין והופעה במנוע החיפוש – מתבצע באופן מיידי, קביעת תקציב מראש, ניתן לבצע שינויים או להפסיק בכל עת, טוב להעלאת קמפיינים מידיים.
החסרונות בפרסום ממומן בגוגל הם שהמערכת מאוד מורכבת ויש בה המון טריקים המאפשרים להוזיל משמעותית את מחיר הקליק אם יודעים איך לעשות זאת נכון. מי שלא מכיר את המערכת טוב יכול לשרוף בקלות את התקציב מאוד מהר.
חייבים לעקוב וחייבים ללדעת למדוד את האפקטיביות של הפרסום.
החיסרון של קידום אתרים seo, הוא הזמן שבו נדרש להגיע למיקומים הראשונים, לא תמיד זה אפילו אפשרי במילות מפתח מסוימות. בזמן הזה, לא נקבל כנראה יותר מידי פניות מהאתר (נוציא כסף על הקידום יותר ממה שזה יכניס) עד שנגיע למיקומים טובים.
היתרון הוא שכאשר מגיעים ליעדים, זוכים לתנועה רבה וממוקדת שעכשיו היא זולה לנו (בהנחה שיש פניות כבר מהאתר). האתר והעסק נתפס כאמין יותר על ידי הגולשים.
כדי להיחשב למקצועי ומוביל בתחומך – אתר האינטרנט שלך חייב להופיע במיקומים מובילים בתוצאות מנועי החיפוש בביטויים הרלוונטיים לתחום העיסוק שלך.
בסופו של יום הכי חשוב זה למדוד את ה-ROI (החזר השקעה) של הפרסום מול הקידום וניתן לשלב בין השניים. לפחות בהתחלה עד שמתקדמים בגזרת הקידום האורגני, אפשר להוסיף תקציב קטן לפרסום ממומן.