בשלב הראשון צריך ללמוד ולהכיר את התחום לעומק: איך פועלים, מה מייצרים, למי מוכרים ומי המתחרים:
מותג נכון סובב קונספט מותגי אחד ועיקרי, המהווה הבטחה ללקוח. ההבטחה יכולה להיות ברמה המוצרית, ברמה הרגשית או ברמה הערכית. הקונספט הנכון מצוי בנקודת המפגש שבין התובנה הצרכנית, ה- Insight, לבין המוצר או השירות. בין הצורך לבין הפתרון.
מה צריך לצורך גיבוש הקונספט הנכון?
שלב זה כולל את כתיבת האתר בפועל – דף הבית, פרופיל חברה ועמודי תוכן נוספים.
התקשורת השיווקית היא אמצעי התקשורת העיקרי של החברה עם לקוחותיה. דרכה היא מדברת, מסבירה, מספרת ומשכנעת. היא יכולה להיות דרך אתר אינטרנט, ניוזלטר אחת לתקופה, פלייר, ברושור ועוד. כל תוצר שיווקי המדבר אל הלקוחות.
השפה השיווקית תמיד מדברת "לקוחית" ולא "מוצרית" ולכל עסק וכל חברה שפה הייחודית להם, כזו שלקוחותיהם יידעו לזהות אותה.
האם החברה שלך מדברת בשפה "טכנולוגית", "הייטקית", "עסקית", "נשית", "הורית", "ילדית" או "עיצובית"? האם זהו B to B או B to C? איך יוצרים את השפה הנכונה? איך מניעים את קהל היעד לפעולה? מהו הקונספט והמסר המרכזי בתוצר שיווקי?