יותר ויותר אנשים גולשים באינטרנט דרך הסמארטפון. יש הטוענים שמספר בגולשים דרך הסמארטפון מגיע לקרוב ל-40%. אתר עסקי שאינו מותאם לטלפון סלולארי פשוט מאבד לקוחות עבור העסק וחבל.
לפני הכל, נגדיר בקצרה מהם ההבדלים בין אתר סלולארי לאתר רגיל:
הגלישה דרך הסמארטפון, משנה גם את הרגלי הגלישה באינטרנט לגמרי – במקום עכבר יש מסך מגע, הגולש דורש תגובה מהירה ואין לו סבלנות, הוא רוצה תשובה מידית ובנוסף, הוא יכול להתקשר לטלפון המצוין באתר – בלחיצת כפתור.
איך בונים אתר סלולארי יחד עם האתר הרגיל?
אפשרות אחת: בנייה של אתר רספונסיבי בו העיצוב משתנה בצורה אוטומאטית כאשר הגולש מגיע לאתר ממכשיר סלולארי (השיטה המומלצת מכיוון שזה למעשה אותו האתר, עם אותה מערכת ניהול תוכן ואין צורך לבנות 2 אתרים).
אפשרות שניה: בנייה של אתר נוסף המותאם רק לסלולאר והוספת סקריפט לאתר הרגיל המזהה את המכשיר ממנו מגיע הגולש ומעביר אותו לאתר הסלולארי (החיסרון: 2 מערכות ניהול תוכן נפרדות, ניהול של 2 האתרים בנפרד).
יש אפשרויות נוספות אך לא ניכנס אליהן כאן.
בדוגמא הבאה, אני רוצה להמחיש לכם כיצד ניתן לאמוד את הנזק, כיצד ניתן לדעת שבניית אתר סלולארי היא השקעה עבור העסק ולא הוצאה?
פשוט מאוד: שימו לב לתמונה הבאה, היא נלקחה מאחד האתרים שלי שבימים אלה עובר עדכון והתאמה לסלולאר. אפשר לראות ש-13% מהתנועה לאתר היא תנועה סלולארית ובנספרים אמיתיים מדובר ב-350 כניסות לאתר. בהמשך ניתן לראות בבירור ש-67% מהגולשים שהגיעו דרך סמארטפון נטשו את האתר (bounce rate) לאחר שהגיעו לדף שאינו מותאם.
לכל הדעות, מדובר בהפסד גדול של לידים ולקוחות פוטנציאליים. מי מוכן לוותר על 234 לקוחות פוטנציאליים?
הכתבה עזרה לכם להבין יותר מדוע כל עסק חייב – בניית אתר לעסק בצורה בה האתר יהיה מותאם לסלולאר? תעשו לייק לכתבה