אחרי שנים של הגמוניה של מנועי החיפוש הגדולים ובראשם גוגל, פרצה לחיינו לפני כמה שנים הרשת החברתית פייסבוק. פייסבוק היטיבה לזהות את דפוסי ההתנהלות של גולשים ברשת האינטרנט ופיתחה פלטפורמה פשוטה שבתוכה אפשר לאכלס אינסוף אפליקציות ופעילויות לצרכים שונים : לפנאי כמו גם דפים לשיווק עסקים. היום, רשומים לפייסבוק מעל ל-750 מיליון מתושבי העולם. מעל למחצית מהם נכנסים לרשת החברתית מידי יום ביומו. בארץ, נכון לנתונים שפורסמו לפני מספר חודשים מתקרבים מאוד לרף של 50 אחוזים מתושבי ישראל שיש להם כרטיס בפייסבוק – כ-3.4 מיליון ישראלים.
תפוצה רחבה
מול הנתונים האלה אין צורך להסביר למה קהל היעד של העסק שלכם מחכה לכם בפייסבוק על בסיס יומי, בדיוק כמו שאין צורך להסביר שבאנר פרסומי ב-YNET האתר הישראלי הפופולארי ביותר בישראל, יכול להיות יעיל מאוד. ההבדל בין פייסבוק ל– YNET בהקשר הזה הוא שב-YNET העסק שלכם יוכל להופיע רק כפרסום בתשלום לא מבוטל, בעוד שבפייסבוק יש אפשרות להשתמש במאפיינים של הרשת החברתית כדי להעביר מסר שיווקי אטרקטיבי גם בדרכים מתוחכמות וזולות. כשאתם משגרים מסר פרסומי בעטיפה מצחיקה או מבצע אטרקטיבי – סוכני השיווק שלכם הם גולשי פייסבוק: אם הקמפיין שלנו מצא חן בעיניהם, מכל סיבה שהיא הוא כבר יגיע לכל פינה ברשת יזכה לפעמים למיליוני צפיות.
פירסום וויראלי
כולנו שבעים מפרסומות. שנים של חשיפה לפרסומות ולמאמצי שיווק בוטים הפכו אותנו לקהי חושים ומעט חשדניים. הפרסום מהזן הישן פחות עובד עלינו והפרסום מהסוג החדש הוא כאמור מתוחכם יותר. רוב האינפורמציה שזוכה לתפוצה רחבה בפייסבוק זוכה לכך בזכות פעילות הגולשים : אם משהו ראוי ל"לייק" הוא יגיע, כאמור לתפוצה רחבה אך לא פחות חשוב ייתפס כפחות שיווקי ותועלתני מפרסום רגיל. אחוזי היעילות של שיטות הפרסום הללו גבוהים הרבה יותר מאלה של הפרסום מהדור הישן.
פניה לקהל יעד צעיר
פייסבוק כמו כל חידוש טכנולוגי מאז ומעולם תפס קודם כל את הדור הצעיר, אבל זו ממש לא רשת חברתית לצעירים בלבד ויש בה פיזור רחב של גילאים מקטנטנים ועד פנסיונרים. ובכל זאת, אין ספק שפייסבוק רק ילך ויתעצם בשנים הקרובות. המודולאריות של הפלטפורמה כה רבה, שברור שכל פיתוח חדש מעבר ל"לייקים", קבוצות ומועדוני מעריצים – בתחום העסקי, יזכה מיד להצלחה גדולה. בקרב צעירים שנולדו לתוך עידן הפייסבוק, הוא חלק בלתי נפרד ממרקם החיים היום יומי , כך שעם השנים אחוז הרשומים בפייסבוק רק יגדל והוא עשוי לכסות את כל האוכלוסייה בארץ, למעט אחוז קטן של סרבנים. עמוד העסק שלכם בפייסבוק יכול לצבור מעריצים שירשמו אליו כחלק מקמפיין שיווקי שמעניק הטבות, אותו קהל מעריצים ישרת בעצמו את הפצת המסרים השיווקיים של העסק שלכם ברחבי הרשת.