אתרי תדמית הם בדרך אתרים שאין להם דרישות גבוהות מבחינה טכנית, ולכן אפיון אתר אינטרנט תדמיתי הוא אפיון המתמקד בעיקר בעיצוב וחווית הגלישה באתר. העיצוב הראשוני של האתר הוא אחד האלמנטים שמשפיעים יותר על הרושם הראשוני של הגולש . אם האתר נראה חדשני ומסודר, הרושם על החברה יהיה זהה, וההפך נכון גם כן : אם האתר ייראה מיושן ומבולגן, הגולש יתרשם שמדובר בחברה שמזניחה את אתר האינטרנט שלה, ואולי גם את הלקוחות שלה…
מלבד האסתטיות של העיצוב עצמו, עליו להתאים גם למיתוג של החברה מבחינת השפה השיווקית שלה ובעיקר הצבעים בהם היא משתמשת. לדוגמה, גולש שנכנס לאתר של סלקום מצפה למצוא אתר המעוצב בצבע סגול ולא בצבע כחול או כתום (צבעי האתרים של המתחרים).
עם זאת, לא מספיק לתת דגש על עיצוב האתר, ויש עוד מספר אלמנטים שחשוב לתת עליהם את הדעת בהקמת אתר:
בניה נכונה של עמוד הבית
עמוד הבית הוא בדרך כלל העמוד הראשון שהגולש רואה כאשר הוא מחפש את שם החברה בגוגל או מגיע לאתר שלה דרך כרטיס ביקור (זאת בניגוד לעמודים פנימיים שבדרך כלל מגיעים אליהם כשמחפשים מוצר ספציפי). לכן, חשוב שעמוד זה יציג את יתרונות החברה , קו המוצרים הכללי שלה וחדשות רלוונטיות אם ישנן. אפיון אתר אינטרנט מקצועי לא יכול להתעלם מעמוד זה.
עמוד בית עמוס בטקסט משמש לעיתים לצורך קידום במנועי חיפוש, אך אם התדמית חשובה יותר מהקידום, עדיף שלא להכביד על עמוד הבית, ובמקום זאת, לקדם את האתר באמצעות העמודים המשניים שבו (בסעיף הבא).
אפיון ובניית עמודים משניים באתר האינטרנט
ככלל, אתרי תדמית הם אתרים בהם מספר העמודים הוא בדרך כלל מוגבל, ולכן חשוב לרכז את כל העמודים הללו בתפריט הראשי : עמודי מוצרים ספציפיים, עמודי שירותים, המלצות מלקוחות, גלריות וכך הלאה. עמוד שנמצא בתפריט משנה הוא עמוד שיהיה קשה יותר להגיע אליו, וגם מנועי החיפוש נותנים לו פחות עדיפות בתוצאות.
הגולש בדרך כלל מצפה למצוא לפחות שני עמודים עיקריים ואלו חייבים להיכלל בתוך כל אפיון של אתר אינטרנט, מינימאלי ככל שיהיה : עמוד צור קשר ועמוד אודות. בעמוד צור קשר רצוי שיהיה לכל הפחות טופס יצירת קשר עם טלפון וכתובת פיזית של העסק. עסק ללא כתובת פיזית משדר אמינות פחותה יותר ולא ניתן למצוא אותו בשירות העסקים המקומיים של גוגל (גוגל מקומות).
עמוד אודות הוא עמוד שנועד לתת רקע כללי על החברה : מהו חזון החברה וקו המוצרים העיקרי שלה, מתי נוסדה ומיהם המייסדים או המנהלים הנוכחיים שלה. בעמוד זה אפשר גם להכניס נתוני מכירות חיובים ופרסומים בתקשורת, אך הוא אינו אמור להיות עמוד מכירתי גרידא.
לסיום, אם ישנם עמודים בעלי תפקיד טכני כמו מפות אתר, הסכם שימוש או הפניה לאתר החברה שהקימה את האתר, אלו ימוקמו בתחתית האתר.