עומד להקים אתר לעסק? אספנו לך כמה טיפים.
הניווט באתר חייב להיות קל ופשוט. במידה והמבקרים באתר יתקשו למצוא את אשר הם מחפשים במהירות, הם יחזרו למנוע החיפוש ויחפשו אתר מתחרה שבו יהיה להם קל יותר למצוא את מבוקשם. שימרו על ניווט קל באמצעות קישורים ברורים ובולטים בתוך האתר.
בחרו צבעים אטרקטיביים ונוחים לעין. לכל אתר בנושא מסויים הצבעים שלו. באם רצונכם שהלקוחות ישוטטו באתר באופן רגוע בחרו צבעים בהירים. באם ברצונכם להלהיבם וליצור אפקט מלהיב יותר בחרו בצבעים בוהקים יותר. בכל מקרה תוכלו למצוא באתרים המתמחים בצבעים את השילוב הנכון של הצבעים.
בחרו סלוגן שאינו מופיע באתרים מתחרים. סיסמה פרסומית, או משפט קליט המתאר במדויק את אופי המוצר ומקל על הלקוח לזכור אותו והציבו אותו בכל עמודי האתר על מנת ליצור תחושת מראה אחיד ורציפות באתר. משפט זה אמור ליצור רושם מיידי ולמשוך את תשומת לב הלקוח שיבין בשניה הראשונה שהוא נכנס לאתר, במה האתר עוסק.
כיתבו תאור קצר בדף הבית המסכם את מהות האתר/העסק. אם תוך 10 שניות לערך הלקוח לא הבין במה בעצם עוסק האתר הפסדתם אותו. הסטטיסטיקה אומרת שזה הזמן שלוקח ללקוח להחליט אם הוא נשאר באתר או עובר לאתר אחר. כמו כן חשוב מאד ששם האתר או כתובת הדומיין יסבירו את עיסוקו של האתר.
ודאו שכל הנעה לפעולה תופיע בצורה בולטת ואל תפחדו להנחות את הגולש לעשות בדיוק מה אתם רוצים! "לחץ כאן", "הוסף לסל" או כל מונח אחר המזמין לבצע פעולה באתר יוצב אופן מודגש וברור. רוב המבקרים באתר לא יקראו כנראה את כל מה שכתוב. אנשים עוברים על הכתוב ברפרוף ונעצרים במקום שמושך את העין – הכותרת. השימוש בצבעים נכונים והבלטת נושאים יגרמו לכך שהמבקרים באתר יתעכבו יותר זמן באתר. השתדלו שהקישורים והכפתורים יהיו בחלק העליון של הדף מאחר ולא תמיד המבקרים יגללו את הדף עד סופו.
הוסיפו תמונות. גרפיקה איכותית ותמונות מושכות תשומת לב ראשונית הרבה יותר מתוכן כתוב. וודאו כי התמונות הן באיכות גבוהה ומאידך לא שוקלות הרבה וזאת על מנת שיעלו לאתר במהירות. נתקלנו כבר באתרים שלאחר הכניסה אליהן לוקח לתמונות זמן רב לעלות עקב משקלן הכבד ועד אז מאבדים את הסבלנות ובורחים מהאתר.
השתמשו בתמונות איכותיות להצגת המוצרים. הגולשים יעריכו את זה. מאחר ומדובר באתר, הלקוחות אינם יכולים לראות את המוצר עצמו והם מסתמכים על תמונות המוצר. וודאו כי תמונות המוצר הן באיכות טובה. הציגו תמונות אטרקטיביות של המוצר ובגודל שיראה את המוצר לפרטיו.
הציגו באתר עמודים יחודיים. אינכם יכולים לדעת ב-100% באיזה עמוד באתר נחת הגולש – הלקוח הפוטנציאלי, האם לעמוד הבית או שמנוע החיפוש הפנה אותו לעמוד אחר באתר. המנעו מהצגת תוכן בדף אחד המסתמך על דף אחר. כל דף צריך להיות ייחודי ומפורט ובתוכו ניתן לשתול קישורים לדפים אחרים באתר.
מבנה האתר. בדקו את האתר באמצעות חברים או פורומים של בוני אתרים. בקשו מהם להכנס לאתר, לשוטט, להאיר ולהעיר. שאלו כיצד הם מתרשמים מהאתר, האם קל לנווט. האם המוצרים אכן מציגים תמונה נכונה של העסק, האם קל להם למצוא מוצרים, האם חלון החיפוש פועל נכון. לאף אחד מאיתנו את כל הידע וכדאי תמיד להעזר באבחנה של אחרים. ראיית האתר בעיני מקימו לא תמיד זהה לחמה שרואים הגולשים.
לוגו לאתר. כדאי מאד להשתמש בגרפיקאי מקצועי ליצירת לוגו קבוע לאתר. הלוגו הוא בדרך כלל המבט הראשון שמבקר רואה באתר. גרפיקאי מקצועי ידע גם לתת רעיונות שבעל האתר אף לא חשב עליהם.
לסיכום:
האתר הוא מזמן לא רק הרושם הראשוני של העסק שלכם. תתיחסו אליו ככלי עבודה לכל דבר. חשוב מאד לשים לב למבנה צבעים נכון ותואם, תמונות באיכות טובה, סוג אותיות קריא ובגודל קריא, תוכן האתר (שפה ברורה ומקצועית) ועוד נושאים אחרים אשר יביאו את המבקר באתר להתרשם מאיכותו ומכאן גם ממי שעומד מאחוריו וזאת בעצם מהות האתר.
בהצלחה!