רוצה לפרסם אתר במנועי חיפוש / גוגל?
הדרך המהירה לפרסם אתר במנועי החיפוש של גוגל נקראת גוגל אדוורדס – פרסום ממומן בגוגל.
הינה כמה הסבר שיעזור לכם לחסוך כסף בפרסום הממומן בגוגל.
טיפ ראשון: להפעיל את הקמפיין רק על רשת החיפוש של גוגל ולא על רשת התוכן, שם זה יותר מורכב (זה מוגדר ברמת הקמפיין).
הדבר הראשון שאתם צריכים לחשוב עליו הוא רלוונטיות. ולמה הכוונה?
הפרסום מורכב מ-3 אלמנטים מרכזיים בעלי השפעה:
האלמנט הראשון – מילות המפתח. מילות המפתח שנבחר יפעילו את המודעות שלנו כאשר גולש מסוים יחפש אותן בגוגל. למפרסם המתחיל אנחנו נמליץ לבחור מילות מפתח בהתאמה מדויקת והתאמה לביטוי (מוקף בסוגריים מרובעות וגרשיים). לא להשתמש בהתאמה רחבה.
האלמנט השני – המודעה שלנו. אנחנו נכלול את מילות המפתח במודעה, ניצור מודעה שתתחיל בשאלה ותיתן תשובה למי שילחץ עליה.
האלמנט השלישי – דף הנחיתה הוא הדף אליו נשלח את הגולש שלנו על מנת שיבצע את הפעולה שלשמה אנחנו מפרסמים. על הדף להיות ממוקד ולהעביר את המסר – מסר בודד ופעולה בודדת שהגולש צריך לעשות בדף (למלא פרטים, להתקשר, לרכוש מוצר ועוד).
בין 3 האלמנטים הללו חייב להיות קשר חזק בו מילת המפתח עוברת מאחד לשני:
הגולש הקליד מילת מפתח מסוימת. הוא צריך לקבל מודעה שמתייחסת ספציפית למילת המפתח הזו. בלחיצה הוא הגיע לדף נחיתה שאמור גם הוא לטפל במילת המפתח, לתת לגולש פתרון עבור מה שחיפש.
קשר טוב בין 3 אלמנטים אלה, יעזור לנו להעלות את ציון האיכות של מילת המפתח בחשבון שלנו בגוגל ויאפשר לנו לפרסם אתר במנועי חיפוש בזול יותר.
המטרה שלנו להגיע לציון איכות כזה או מתקרב לזה (לא תמיד אפשרי):
אל 3 אלמנטים אלה נוסיף עוד אלמנט אחד שהוא בעל המשקל הגבוה ביותר לקביעת ציון (יש האומרים כ-60 עד 70 אחוז ממשקל ציון האיכות) האיכות של המודעה והוא: CTR (click through rate) ובמילים אחרות – אחוז ההקלקה על המודעה.
ככל שאחוז ההקלקה גבוה יותר, גוגל ירוויחו יותר ולכן יעלו את המודעה (על ידי ציון איכות גבוה יותר) במעלה תוצאות החיפוש.
מיקום המודעה בתוצאות החיפוש נקבע על ידי מכפלה של ציון האיכות והמחיר שאנו מוכנים לשלם עבור כל קליק. חשבון פשוט אומר שככל שהציון גבוה יותר – כך המחיר יכול להיות נמוך יותר עבור המיקום.
טכניקות לשפר את ציון האיכות – בפעם אחרת