מלבד הידע התיאורטי והמעשי הרב הדרוש למקדם אתרים מקצועי, ישנם כלים לקידום אתרים – תוכנות ומדריכים הכרחיים לעבודה של קידום אתרים:
גוגל אנליטיקס – בלועזית: Google Analytics, תוכנה לניתוח תנועת הגולשים באתר.
גוגל אנליטיקס הינה תוכנה מבית גוגל המאפשרת לנתח את תנועת המבקרים באתר. לאחר בניית האתר, חובה להתקין תוכנה כזו על מנת לקבל נתונים על תנועת הגולשים באתר.
כלי מילות המפתח של גוגל – בשמו הלועזי: Google AdWords Keyword Tool.
כלי מילות המפתח של גוגל מאפשר לך קבלת רעיונות למילות מפתח ומאפשר לך לראות נפחי חיפוש. הרי אין טעם לקדם מילות מפתח וביטויי מפתח שאך אחד לא מחפש!
גוגל וובמאסטר – כלי למנהלי ובעלי אתרים – הכלי מאפשר לך (לאחר אימות שאתה בעל האתר) לקבל ולמסור לגוגל נתונים על האתר, לדוגמא: לקבל נתונים על קישורים נכנסים, על קישורים שבורים, בעיות תוכן ואופטימיזציה, הגשת מפת אתר XML לאינדוקס הדפים, להוריד מהאינדקס דפים שכבר לא קיימים, לקבל נתונים על שאילתות חיפוש ועוד.
W3C validator – בדיקת תקינות קוד האתר והתאמתו לסטנדרט. קוד אתר תקין יוצר שיפור הקריאות של האתר עבור מנועי החיפוש והמשתמשים.
גוגל מוניטור – תוכנת חינמית ומעולה המאפשרת לקבל את תוצאות החיפוש של גוגל לפי אתר, לפי מנוע חיפוש (שפה), ולפי מילות המפתח שהוגדרו. התוצאה המתקבלת מאפשרת לדעת את מיקום האתר שלנו בתוצאות על פי כל ביטוי מפתח (keywords) שהוגדרה לה.