אם בניית אתר לעסק שלך לא תיעשה בצורה המתאימה לקהל היעד שלו, סביר להניח שהגולשים ינטשו אותו במהרה ולא יגיעו לדף המטרה הרלוונטי כמו דף רכישת מוצר, דף רישום לשירות או אפילו לחיצה על פרסומת. לעומת זאת, ברגע שהאתר ממוקד לקהל יעד מסוים, כוח המשיכה שלו גדל וסביר להניח שרק הגולשים המתאימים ביותר יישארו בו. זו הסיבה שבגללה אפיון אתר אינטרנט בדרך כלל נעשה בשלב המוקדם ביותר של תכנון האתר.
האפיון הראשוני של קהל היעד ישפיע לא רק על שילוב הגרפיקה והמבנה של הניווט באתר, אלא גם על המסרים השיווקים שלו , צורת ההפצה ברשת ואפילו המודל הכלכלי והמחיר אותו הוא יכול לגבות מלקוחות. למשל, חנויות רבות המוכרות מחשבים ברשת, ממצבות את עצמן בטווח הזול של המחירים מתוך רצון למשוך לקוחות ממעמד סוציו – אקונומי נמוך יחסית. דוגמה אחרת, אתר הפונה בעיקר לבני נוער, בדרך כלל יעדיף לפרסם את עצמו באתרי נוער אחרים באמצעות באנרים, ולא באמצעות פרסומות ממומנות בגוגל. כמו כן, אתר כזה יעשה שימוש מועט יחסית בטקסט ויעדיף להשתמש באנימציות ואלמנטים בעלי חזות חיצונית בולטת.
אפיון אתר אינטרנט במספר ארצות / שפות
במידה ואתר אינטרנט פועל במספר מדינות, הוא יכול להציג גרסאות מעט שונות לכל קהל יעד. הכוונה היא לא רק לתרגום של האתר לשפה אחרת, אלא גם לתכנים עצמם. במקרים אחרים, יוצרים אתר מקומי לכל מדינה או אזור. בארץ, הדוגמה הטובה ביותר לכך היא אתרי הקופונים שלמעשה ייצרו חלוקה גיאוגרפית כזו, כך שכל גולש מקבל רק את המבצעים המתאימים לאזור שלו ולא ייאלץ לנסוע למרחקים ארוכים ולקזז את מחיר הקופון במחיר דלק.
גם במקרה הזה, תתכן השפעה על המודל העסקי של האתר : כאשר פייסבוק הציגו את האפשרות לקדם סטאטוסים בתשלום, הם קבוע מחיר מעט שונה לכל מדינה לפי כוח הקניה שלה : בעוד בארה"ב קידום של פוסט לחברים עולה 7 דולר, בארץ הוא עולה רק 5. אתרים אחרים שמוכרים מוצרים בצורה דיגיטאלית (משחקי מחשב, מוזיקה), גם כן מתאימים את רמת המחירים לשוק המקומי.
אפיון דינאמי של אתר אינטרנט
לסיום, חשוב לדעת כי אפיון אתר אינטרנט יכול להיות דינאמי ולהשתנות בהתאמה לצרכים המשתנים של הגולשים. אתר אינטרנט שבעליו לא מסתכל מספר צעדים קדימה, עלול למצוא אותו בפח האשפה של האינטרנט. כך למשל, הפכו מקדמי אתרים למשווקים ברשתות חברתיות וכך הציגו את עצמם באתרי האינטרנט שלהם. לעומת זאת, אתרים שהוקדשו לחיי לילה מצאו את עצמם כמעט בלתי רלוונטיים בעידן בו כל אחד יכול לקבל את רשימת האירועים הכי חמים ישירות מהחברים שלו בפייסבוק. לכן, לעולם אסור לחשוב שדברים יישארו כפי שהם , יש להיות עם היד על הדופק ולשים לב למגמות והתפתחויות חדשות החלות ברשת.