קידום אתרים אורגני או בשמו הלועזי SEO-Search Engine Optimization הוא תהליך מורכב, אורך זמן רב ומחייב עבודה על בסיס קבוע. התוצאה הסופית המבוקשת היא העלאת האתר לעמוד הראשון וקרוב ככל האפשר לשורה הראשונה בתוצאות חיפוש טבעיות (שאינן ממומנות) במנועי החיפוש השונים ובראשן גוגל והמשך השמירה על ההשגים שכבר הושגו.
קידום אתר אינטרנט בתוצאות החיפוש תלויות בגורמים שונים השלובים ותלויים אחד בשני:
קוד האתר – כיצד נכתב והאם הוא מותאם למנועי החיפוש, נטרול חסימות וכדומה.
תוכן באתר – מאמרים/כתבות בתחום פעילות האתר.
קישורים נכנסים – איכות הקישורים, האתרים מהם מגיעים הקישורים.
מילות מפתח – צפיפות מילות המפתח הגלומות במאמר. יש לקבוע את היחס הנכון העומד על כ 6%-4%
ותק האתר – בפרמטרים דומים לאתר ותיק יש יתרון על פני אתר חדש באותו הנושא.
עניין הגולש באתר – ככל שהגולש שוהה יותר באתר החשיבות בעיני מנועי החיפוש עולה.
עבודה אינטנסיבית על הנושאים הללו, תוך הבנת ההשפעה של כל אחד ואחד מהסעיפים הם גורם המפתח לקידום האתר ומיקומו של האתר בתוצאות החיפוש במנועי החיפוש בתלות במילת מפתח או ביטוי המפתח שרוצים לה.
בנוסף, נרצה לבדוק על בסיס קבוע את התוצאות ולכן נתקין כלי ניתוח לתנועת הגולשים באתר. על ידי כלים אלה נוכל לנתח את התוצאות ולערוך שינויים ואופטימיזציה לאורך זמן ולשפר את התוצאות.