בעולם התחרותי של היום, בעלי מקצוע רבים, בעיקר בעלי מקצוע קטנים כגון חברות ניקיון, שיפוצניקים וכדומה זקוקות לעוד ועוד פניות (לידים) על מנת להגדיל את ההכנסות ולעמוד בתחרות מול השוק ההולך וגדל מבחינת התחרות, כל אחד בתחומו.
רבים מבעלי המקצוע הללו פונים ישירות לפרסום בגוגל אדוורדס. על פניו זה קל ונגיש לכולם. זה אומר לעשות את זה בעצמם (לא חכם במיוחד) או לקחת חברה מקצועית שההתמחות שלה זה פרסום בגוגל אדוורדס שתעשה את זה עבור העסק תמורת תשלום חודשי או אחוזים מהתקציב החודשי.
אך האם זה האפיק המשתלם והרווחי ביותר? והכוונה היא לבעלי מקצוע קטנים יחסית.
בואו ניקח דוגמא:
אני בעלים של חברת ניקיון לחדרי מדרגות שעובדת בערים הבאות: ראשון לציון, נס ציונה, רחובות ויבנה.
אם נבדוק בכלים של גוגל את העלות לכל קליק בביטויים רלוונטיים כגון "ניקיון חדרי מדרגות ברחובות", ניקיון חדרי מדרגות בנס ציונה" נראה שמספר החיפושים כל כך נמוך עד ל-0 ולכן, אם נרצה לפרסם בגוגל ולקבל תנועה לאתר שלנו או לדף הנחיתה שלנו נצטרך לבחור ביטויים יותר רחבים כגון "ניקיון חדרי מדרגות" (מעל 7 שקלים לקליק) או "ניקיון חדרי מדרגות בראשון ציון" (כ-6 שקלים לקליק).
גם אם יש לכם דף נחיתה שממיר בצורה טובה עד מעולה, תקבלו במקרה הטוב פניה אחת על כל 10 קליקים וזה אומר שעד כה, כל פניה עלתה לכם כ-70 שקל.
אבל זה לא הכל… כי – הלקוח השאיר לכם פרטים אבל…
- מסתבר שאתם לא עובדים בעיר שבה הוא גר…
- מסתבר שבבניין שלו יש רק 10 דיירים ואתם נותנים שירות לבניין של יותר מ-20 דיירים…
- אתם בדיוק הייתם בשטח ועד שחזרתם ללקוח זה כבר לא רלוונטי…
- מסתבר שהוא צריך להביא הצעות מחיר לוועד הבית והישיבה תתקיים רק בעוד שבועיים…
רוצים להחזיר את הליד לגוגל? אתם יכולים לנסות…
אז בואו נראה כמה זה עולה לכם באמת:
- אם נוסיף לתמחור לפחות 50% פניות שלא רלוונטיות כפי שתואר.
- זמן עבודה, מענה ומעקב אחרי כל פניה (יש לכם מערכת או פקידה שעוזרת לכם? לעשות זאת ביעילות).
- עלות ניהול קמפיין על ידי חברה חיצונית או על ידכם.
- עלות בניית דף נחיתה והקמת הקמפיין.
תגיעו בקלות למחיר שקרוב ל-200 שקל לליד (זה מחיר לכל פניה, לא לקוח משלם!)
זאת האמת המרה עבור בעלי מקצוע מספר לנו נדב דורון מנכ"ל חברת נט מרקטינג:
חברתנו מתמחה בתחום של פרסום בגוגל אדוורדס ומנהלת תקציבי פרסום חודשיים של כלל הלקוחות של למעלה מחצי מיליון ₪ בחודש. מהכרות שלנו עם התחום, במיוחד לעסקים קטנים ובעלי מקצוע בתחילת דרכם, כל תחום נותני השירותים הינו תחום תחרותי מאוד ויקר מאוד. קיימים תחומים שמחיר קליק יכול להגיע למחיר של 70 ₪ לקליק. במקרה המצוין, המחירים עוד יחסית נמוכים וטובים.
על כן פרסום בגוגל אדוורדס זה דבר חשוב מאוד, יחד עם זאת לבעלי מקצוע בתחילת דרכם שאין ביכולתם להשקיע סכומים של 2500-5000 ₪ בחודש, אפיק רכישת לידים הינו האפיק האולטימטיבי עבורם מפני שהם משלמים על תוצאה בלבד ולא גם עבור חשיפה והכרות עם המותג שלהם.
המלצתי, בתחילת הדרך תקנו לידים. שירות "המוקד לדייר" הוא נהדר והוקם במיוחד עבור בעלי מקצוע. בהמשך, נשמח לתת לכם שירות ולנהל עבורכם קמפיין פרסום ממוקד בגוגל.
רוצים לדעת על אלטרנטיבה הרבה יותר טובה וזולה הרבה יותר?
אלטרנטיבה איכותית לקבלת פניות איכותיות ומתאימות לבעלי מקצוע קטנים היא שיתוף פעולה עם שירות "המוקד לדייר". אתר "המוקד לדייר" הוקם במסגרת אתר הדיירים המוביל "פורטל בית משותף" ועובד בשיתוף פעולה עם מאות בעלי מקצוע.
השירות הוא אישי ומהווה one stop shop עבור דיירים הזקוקים לבעלי מקצוע לבית, למשרד, לוועד הבית, למשפצים, לעוברים דירה ועוד.
"המוקד לדייר" מבית "פורטל בית משותף" מעמיד הן עבור הדיירים והן עבור בעלי המקצוע מוקד טלפוני (072-2222150) אנושי הפועל 24 שעות ביממה ואליו מגיעות הפניות דרך רשת של אתרי תוכן רלוונטיים ופלטפורמה שיווקית מקיפה הכוללת גם דיוור ושיתופי פעולה עם אתרים נוספים כגון "סוגרים הכל לדירה". הפניות מגיעות לנציגה שעברה הדרכה מקיפה בתחום של בעלי מקצוע ויחד עם מערכת טכנולוגית מתקדמת שפותחה באתר יודעת לנתב את הפניה לבעלי המקצוע המתאימים ביותר – הן עבור בעל המקצוע והן עבור הפונה.
היתרון הגדול לבעלי המקצוע
כאשר מצטרף בעל מקצוע חדש, מלבד ההמלצות שהוא חייב להעביר למוקד, הוא מעביר לצוות המוקד את כל ההגבלות שיש לו.
זוכרים את הדוגמא שהעלינו מקודם עבור חברת הניקיון לחדרי מדרגות? מסתבר שאתם לא עובדים בעיר שבה הוא גר… מסתבר שבבניין שלו יש רק 10 דיירים ואתם לא עובדים בבניין של פחות מ-20 דיירים…
לבעלי המקצוע שעובדים עם "המוקד לדייר" הפניות האלה כלל לא יגיעו. הם מקבלים רק פניות רלוונטיות ביותר מכיוון שנציגת המוקד מתחקרת כל פונה לפני שהפניה נשלחת לבעל המקצוע!
ומה היתרון לפונים?
כאשר הם זקוקים לבעל מקצוע יש להם למי להתקשר ולקבל ייעוץ טלפוני ראשוני. הם יודעים שבעלי המקצוע עוברים סינון ומעקב שוטף. הם יודעים שהם יקבלו תחת קורת גג אחת את כל בעלי המקצוע שהם צריכים.
נכתב על ידי דרור מגל (מייסד איי ווב העוסקת בקידום ובניית אתרים לעסקים) ונדב דורון (מנכ"ל נט-מרקטינג)