אם עד לפני מספר שנים מעטות מאוד היה מקובל ששיווק באינטרנט פירושו לכל היותר הקמת אתר וקידומו במנועי חיפוש או ברשת הפרסום של גוגל (Adwords), הרי שבשנים האחרונות הולכת וגדלה ההבנה כי על מנת לשווק אתר (או עסק) בצורה מוצלחת, יש לעבור מספר תחנות: התחנה הראשונה היא זו שבמהלכה מאפיינים את אתר האינטרנט, בונים אתר עם דגש להתאמתו המקסימאלית ונגישותו למנועי החיפוש והרשתות החברתיות. לאחר שהאתר כבר נמצא ברשת, ניתן לקדם אותו באמצעים נוספים על מנת שכמה שיותר אנשים יחשפו אליו. בתחנה השלישית בוחנים את הנתונים מכל ערוצי השיווק ומנתחים אותם על מנת לדעת מה ניתן לשפר וכיצד יש לחלק את המשאבים או התקציב החודשי בין ערוצי השיווק השונים.

שיווק כולל באינטרנט במספר ערוצי שיווק

מעטות הן החברות שצברו מספיק ניסיון וידע על מנת להפעיל מספר רב של ערוצי שיווק יחדיו. כיום, התהליכים מקושרים זה עם זה ומשפיעים האחד על השני. לשם כך יש צורך בידע מעמיק ובניסיון מקצועי רב על מנת לדעת איך לתפור את כלי השיווק המתאימים לעסק או הלקוח הספציפי. בהקשר זה, עבודה עם eyeweb מהווה יתרון גדול ללקוח. איי ווב נוסדה על ידי דרור מגל ומורכבת ממומחים בתחומם והכול בניהול תחת קורת גג אחת של כל המרכיבים השיווקיים והטכנולוגיים כאשר יש מי שרואה את התמונה הכוללת. זאת ועל סמך הניסיון שנצבר בהקמה, שיווק ואנליזה של אתרי אינטרנט מעל 10 שנים.

שיווק במספר פלטפורמות משלימות

זה לא סוד שהשימוש בגלישה וחיפוש באינטרנט באמצעות הטלפונים הסלולאריים והטאבלטים למיניהם הולך וגדל ועומד כיום על עשרות אחוזים מכלל הגלישה באינטרנט. לכן, מבחינה עסקית על השיווק באינטרנט להיות שקוף עבור הלקוח הפוטנציאלי ולהיות מותאם לכל הפלטפורמות הקיימות: מחשב שולחני, טאבלט, סמארטפון גם כאן קיימות מספר אפשרויות שחייבים לקחת בחשבון: אתר רספונסיבי או אתר אינטרנט סלולארי כתוספת נפרדת לאתר קיים. לכל אחד יש את היתרונות והחסרונות וזה יכול לעבוד בצורה שונה עבור כל סוג של עסק.

שיווק באינטרנט

התחנה הראשונה : אפיון והתאמת האתר למנועי חיפוש

בשלב הראשון בוחנים את האתר הקיים ומתאימים אותו למנועי החיפוש באמצעות בחירת מילות המפתח הנכונות ושילובן בחלקי האתר שמנועי החיפוש שמים עליהם דגש (לדוגמה , הכותרת והתיאור שמופיעים בתוצאות החיפוש, הכותרות הפנימיות והתוכן עצמו). מכיוון שגוגל ומנועי חיפוש אחרים מפעילים לא מעט פילטרים שנועדו לסנן ספאם, הרי שזו מלאכה עדינה שדרוש ניסיון רב כדי לבצע אותה כהלכה. כמו כן, בשלב זה מוודאים כי האתר בנוי בצורה חכמה וטובה מבחינה לוגית ומנועי החיפוש יכולים לקרוא אותו מבלי להיתקל בשגיאות או תכנים כפולים. לסיום, בדרך כלל משלבים באתר אמצעים שמאפשרים לגולשים לשתף את התכנים שבו בקלות דרך רשתות חברתיות.

התחנה השנייה : הפצת האתר ברשת

בשלב זה משתמשים במגוון של דרכים ומתודות שונות על מנת להפיץ את האתר ברשת האינטרנט: לדוגמה, ניתן לשפר את מיקומו עבור שאילתות מסוימות בגוגל הן במיקומים האורגנים והן במודעות הממומנות. באופן דומה, לפעמיים יהיה טעם לתת יותר משקל למדיה החברתית באמצעות ניהול עמוד פייסבוק ורשימות תפוצה או פרסום ברשת הפרסום של פייסבוק. ישנם גם תחומים ספציפיים בהם דווקא פרסום ישיר באתרים אחרים דרך תוכניות שותפים יכול להיות האפקטיבי ביותר (למשל, אתרי מכללות או לימודים). בכל מקרה, כיום זה בגדר חובה להשתמש במספר ערוצי שיווק במקביל ולא לשים את כל הביצים בסל אחד, מה גם שקידום ערוץ אחד יכול להשפיע על ערוץ אחר. לדוגמא, שיווק ביוטיוב יכול לקדם את האתר בצורה אורגנית.

התחנה השלישית – ניתוח והסקת מסקנות

התחנה השלישית היא למעשה תחנת ביניים שבה מנתחים את הנתונים מכל הערוצים ומחשבים את ההחזר על ההשקעה (ROI). למשל, כמה בממוצע עלה לי כל לקוח חדש או כל 1000 גולשים שהגיעו לאתר? ברגע שניתן לחשב את היחס הזה, קל מאוד לחזור לאחת התחנות הקודמות ולשפר את התהליכים בהן על מנת לנצל בצורה מכסימלית את תקציב השיווק שהוקצה לאתר.

לדוגמא: יש מספר רב של כניסות לדף מסוים אבל אין המרות (פניות). אנחנו נבדוק מה לא עובד בדף וננסה לשפר אותו וכך הלאה.

רוצים לשפר את התוצאות העסקיות שלכם על ידי שיווק באינטרנט? פנו אלינו 073-7569396

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך:

בחודשים האחרונים אנחנו עדים לתופעה שיותר ויותר תקציבי פרסום עוברים מגוגל לפייסבוק, תופעה זו צפויה להמשיך בשנה הקרובה. למה זה קורה והאם אתם ערוכים לזה בפעילות העסקית שלכם?

הקמת אתר לעסק - חשיבות מערכת הניהול

מערכת ניהול תוכן אתר היא חובה לכל בעל אתר הרוצה לנהל את האתר בעצמו. בפוסט זה אנחנו מפרטים מהם החוקים העקרוניים שכדאי שיהיו בכל מערכת ניהול תוכן.

Call Now Button