הקביעה מהי רלוונטיות ומהי איכות נתונה לפרשנות אבל גוגל משתמשת בשילוב של מספר מאפיינים כמו מספר הקישורים שמובילים לאתר מסוים ועושר של מילת החיפוש בתוכו, כדי לקבוע את מקומו של כל אתר בדירוג. בעלי אתרים של עסקים שונים וחברות לקידום אתרים במנועי חיפוש (SEO), עושים כל מאמץ כדי להעלות אתרים עסקיים למקומות הגבוהים בתוצאות החיפוש, תוך שימוש במגוון טכניקות ותחבולות. במקביל, ניתן לפרסם אתר במנועי חיפוש בתשלום או לנסות לעורר ברשת עניין חברתי סביב האתר והעסק – שיקפיץ אותו גבוה בדירוג באופן טבעי.

1. קישורים ממומנים

הדרך המהירה ביותר להגיע לראש רשימות החיפוש במילה או ביטוי מסוים הוא פשוט לקנות שטח פרסום. העמודה השמאלית (בעברית) והתוצאות העליונות , בעמוד תוצאות של גוגל הם קישורים שמקומם נקנה בתשלום. סכום הכסף שמשולם לגוגל על השירות הזה משתנה בהתאם לתחרות על מילת המפתח. במילות חיפוש לא מבוקשת זה לא יקר במיוחד וכאמור, זאת הדרך הכי מהירה להשיג תוצאה שהרבה גולשים יצפו בה.

photodune-11365234-web-marketing-xs

2. קידום אתרים

לקישורים הממומנים יש מגבלות מוכחות. נמצא שחלק גדול מהגולשים מתעלם מקישורים ממומנים שנתפסים (בצדק) כפרסומות ולא כתוצאה רלוונטית איכותית. כדי באמת להפיק מגוגל את המיטב, שווה להתאמץ יותר ולהגיע לראש רשימת התוצאות האמיתית. חברות קידום אתרים יעשו את זה יותר טוב מכל אחד אחר. קידום אתרים הוא תחום רחב שכולל המון כלי קידום : החל מטיוב האתר שלכם, טכנולוגית ותוכנית, כדי שיתאים בצורה הטובה ביותר לאלגוריתם החיפוש המשתנה של גוגל, דרך העשרת התוכן בריכוז נכון של מילות חיפוש רלוונטיות, החלפת קישורים עם אתרים אחרים ועוד. מידת המאמץ שנדרש כדי להביא את אתר העסק שלכם לעמוד הראשון, תלויה בעיקר במידת התחרות שלכם עם אתרי עסקים אחרים בתחום. בכל אופן כל תוצאה שבה אתר העסק שלכם נדחק אל מעבר לעמוד התוצאות הראשון לא מספקת כי אחוז הגולשים שיטרח לעבור לעמודים הבאים שואף לאפס.

3. יצירת באזז

דרך שלישית לקדם אתר במנועי חיפוש הוא פשוט להפוך אותו לרלוונטי ומעניין במיוחד, באמצעות יצירת באזז מתאים. אירוע מעורר עניין שמקושר באופן ברור לחברה ולשם האתר, יסוקר באתרים מובילים ויזכה למספר גבוה של אזכורים תוך זמן קצר. כמספר האזכורים ברשת כך יגדל הערך שלכם בספירה של מנועי החיפוש והסיכוי לכבוש את הרשימה. באזז או שיווק מתוחכם ומעורר הדים, יכולים להיות בעלי ערך לא פחות גדול מקידום ממוקד דרך החוקיות הפנימית של מנועי החיפוש.

 

[divider top="1"]

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך:

אפיון אתר אינטרנט לעסק הוא תהליך שבסופו של דבר קובע כיצד יוצג העסק ברשת אל מול קהל הצרכנים שלו. מסיבה זו, עוד לפני שמאפיינים את האתר עצמו, חשוב להגדיר באופן מדויק מיהו קהל היעד : מין, קבוצת גיל, השכלה, תחומי עניין וכו'.