בעידן שבו יש לעסקים כל כך הרבה תחרות על תשומת הלב של גולשים, מפליא לגלות כמה מהר שוכחים טכניקות שיווק בסיסיות. יש הרבה דרכים מוצלחות להגיע אל לב הגולש, אך במאמר הזה אנחנו נתמקד בשיווק בדואר האלקטרוני, מה שקרוי בשפה המקצועית: Email Marketing.
כל מומחה לשיווק יגיד לך: ״שיווק בדוא״ל הינו טוב יותר, מכיוון שאתה מרוויח קשר ישיר עם לקוחות פוטנציאליים, נותן לעצמך הזדמנות לדריסת רגל ולשכנע אותם למה הם צריכים לעבוד איתך… וכשהם יהיו מאושרים, הם ימליצו על שירותיך לחברים ומשפחה.״
להבדיל ממה שחושבים, שיווק באמצעות דואר אלקטרוני חי ובועט. אם עושים אותו בצורה הנכונה, הוא יכול להניב מאות אחוזי רווח על כל השקעה ואף להביא לקוחות חדשים. אז בואו ניגש לעניין, ריכזנו עבורכם 6 דרכים לשיווק בדוא״ל:
- למי הדוא״ל הזה בכלל? דעו למי אתם שולחים את הדוא״ל. נשמע מובן מאליו, נכון? אבל כשמדובר בשיווק באמצעות ניוזלטרים, מדוורים נוטים פשוט לשלוח פורמט אחד של אימייל לכל האנשים שאי פעם נרשמו לקבל מהם עדכונים וחבל. גם בקרב הגולשים שמתעניינים במותג מסויים ונרשמו לקבל ממנו מידע, יש כל מיני סוגים של גולשים והם בעלי צרכים ותחומי עניין שונים. תלמדו מהגדולים ביותר: האם תנובה מדוורת את אותו ניוזלטר גם לגולשים שהתעניינו בתזונה נכונה וגם לגולשים שהתעניינו במעדני חלב לילדים? בוודאי שלא. וודאו שאתם מתאימים כל ניוזלטר לקבוצת השליחה הנכונה, דברו על מה שרלוונטי לאותם גולשים ותראו שינוי מיידי בתוצאות.
- "מה ששנוא עליך…" – הכלל אומר שאנשים היום כמעט ולא קוראים, הם סורקים טקסטים וכותרות. יחד עם זאת, אתרי תוכן, בלוגים ופורטלים ענקיים הם עדיין האתרים הפופולאריים ביותר, חשבו על YNET או אפילו על פייסבוק – גם Facebook היא לא רק אתר תמונות, היא אתר תוכן. כגולשים חשוב לנו שהתוכן יהיה מגוון, קריא ומובחן טקסטואלית. אותם חוקים עובדים גם בניוזלטרים – שמרו על הניוזלטר שלכם קריא, מסודר, עם מרווחים וגדלים קבועים של כותרות, תמונות וטקסטים. קל יותר לעין לסרוק תוכן מסודר וכן, להתמקד בכותרות. אז השקיעו בקריאייטיב של הכותרות ובכפתורי הנעה לפעולה ברורים אך לא צועקים ומהבהבים. כלל האצבע הוא – מה שנעים לכם, סביר להניח שנעים גם לקוראים שלכם. ולהפך – מה שמעצבן אותכם (באנרים, חלונות קופצים, צבעים שמעוררים אי נוחות, טקסטים קטנים לקריאה) – אל תעשו לקוראיכם.
- השורה הראשונה – "כמה אנשים פתחו את הניוזלטר האחרון?" – זה בד"כ מה שמעסיק את מי ששולח את הניוזלטר ובצדק. הקליק של הפתיחה הוא הצעד הראשון המשמעותי שגולש עושה כדי להגיד לכם "נשמע שיש כאן בפנים משהו שיכול להתאים לי". לכן, שורת הנושא של האימייל היא קריטית. עוד נתון שכדאי לקחת בחשבון – למעלה מ 35% מהמנויים שלכם, יקראו את האימייל שלכם בטלפון הנייד שלהם. בטלפון נייד, לשורת הנושא של האימייל יש מקום לעד 46 תווים בכותרת (כולל רווחים). זה אומר שיש לכם משהו כמו 7-10 מילים של כותרת, לגרום לנמענים שלכם לפתוח את המייל. אז הטיפ שלנו הוא להשקיע בשורת נושא קצרה, ממוקדת, אישית, ונעימה. בשורה התחתונה, כ-45% מהאנשים לא יפתחו את הדוא״ל אם הם לא יאהבו את השורה הראשונה. זה הרבה.
- תמונה שווה אלף תמונות – בניגוד למדיה החברתית, השימוש בתמונות בדוא״ל הוא מאתגר. ישנו סיכוי שהנמענים שלכם לא יראו את התמונות השזורות באימייל, מכיוון שהתיבה שלהם לא מאפשרת תצוגה אוטומטית של תמונות. לכן חשוב להקפיד על משקל שווה של תמונות וטקסט בניוזלטר. כמו כן הקפידו לתת שם (Alt) לכל תמונה. כך, במידה והתמונה לא מוצגת, לפחות יהיה כיתוב במקומה שמסביר לגולש מה הוא מפסיד כאן ולמה כדאי לו לאפשר תצוגה של תמונות.
- האותיות הקטנות – כל תוכנת דיוור מקצועית מספקת כברירת מחדל שני קישורים חשובים מאוד בתבניות השליחה של הניוזלטרים: הסרה מרשימת התפוצה (unsubscribe) וקישור לצפייה בדפדפן ("אם אינך רואה אימייל זה כראוי, לחץ כאן"). ודאו שקל לראות היכן נמצאים הלינקים האלה. זה ישדר לנמענים שלכם שאתם מכבדים את הזמן שלהם, הרגלי הצפייה שלהם והפרטיות שלהם, הם יעריכו את זה. אל תפחדו מהקישור "להסרה", כולנו מתחרטים או לא מרוצים לפעמים וכך גם הנמענים שלכם. אך נמען שלא מוצא הקישור להסרה, עלול להיות מתוסכל ולהתלונן וחבל שתפסידו לקוח פוטנציאלי או שתשאירו אותו עם רושם שלילי. הקפידו להימנע מלהפוך להיות "דואר זבל".
- תהיו אתם – הנמענים שלכם נרשמו לרשימת התפוצה שלכם כדי לקבל עדכונים דווקא מכם. כן, אתם מעניינים אותם! אז תנו להם מה שהם מחפשים – ערך אמיתי, תוכן טוב, אף אחד לא אוהב שמזבלים לו את תיבת הדואר הנכנס, אז אל תהיו ספאמרים. דברו עם הקהל שלכם בגובה העיניים, לעניין, הציעו להם הצעות שיהיו רלוונטיות אליהם, פשוט תחשבו על עצמכם – מה היה גורם לכם לפתוח את האימייל ומה היה משאיר אתכם מרותקים אליו אחרי שפתחתם? מה יגרום לכם לקרוא, להקליק, להיות מעורבים? כתבנו כתבה מקיפה בנושא הזה, אתם מוזמנים להיכנס ולקרוא עוד טיפים מועילים.
הכתבה באדיבות צוות פבליקייטורס,
השתמשו בחוכמה וברגישות בדוא״ל באסטרטגיית השיווק שלכם. התוצאות לא יאחרו מלהגיע.
בהצלחה!